den största förlusten
Jag såg ett klipp om hur man tenderar att vara mer obenägen att dekorera hemma efter att ha varit utsatt för olika typer av våld av en narcissist. Orsaken är att nervsystemet inte anser det säkert att ta upp plats. Det väckte något i mig. Ända sedan en relation jag var i för några år sedan så har jag haft väldigt svårt för att skriva. Jag som älskar att skriva. Jag som använt mig av skrivandet som en överlevnadsstrategi sen jag var 6 år gammal. Han hånade mina papperslappar med snabbt men lustfyllt nedklottrade ideer, tankar och visioner, och sa att det fick mig att se ut som en galen person. Han läste mina dagböcker och brände dem sedan. Inget av min tidigare identitet skulle finnas kvar, för nu var jag med honom. All form av digital text jag någonsin komponerat och sparat hade jag på en extern hårddisk. Även alla tiotusentals bilder jag tagit fanns där. Den hårddisken kastade han i marken. Jag blev fråntagen mitt material, och jag försökte se det som något positivt. Nu är jag fr...